Triage in onze praktijk
- Datum (nog) onbekend
Het wordt steeds drukker in huisartsenpraktijken. De bereikbaarheid en de service komen onder druk te staan. In huisartsenpraktijken groeit de behoefte aan patiëntvriendelijke triage door de assistenten. De overvolle agenda en bijvoorbeeld de komst van de POH maken meer uitvragen aan de telefoon wenselijk en mogelijk. Zo kunnen praktijken ook in de toekomst de toenemende vragen laagdrempelig blijven bedienen, gebruikmakend van ieders deskundigheid binnen de huisartsenpraktijk.
Omschrijving
Het wordt steeds drukker in huisartsenpraktijken. De bereikbaarheid en de service komen onder druk te staan. In huisartsenpraktijken groeit de behoefte aan patiëntvriendelijke triage door de assistenten. De overvolle agenda en bijvoorbeeld de komst van de POH maken meer uitvragen aan de telefoon wenselijk en mogelijk. Zo kunnen praktijken ook in de toekomst de toenemende vragen laagdrempelig blijven bedienen, gebruikmakend van ieders deskundigheid binnen de huisartsenpraktijk.
Leerdoelen
Het gezamenlijk vormgeven aan patiëntvriendelijke triage met als doel meer kwaliteit, zowel van de triage zelf als van de samenwerking in de praktijk.
Programma
- Meerwaarde patiëntvriendelijkere triage voor de (professionals in) de praktijk èn voor de patiënt
- Realiseren hogere patiënttevredenheid
- Gebruik verkregen informatie door huisarts in spreekuur
- Vastleggen en controleren telefonische adviezen
- Doktersassistenten
- Praktijkondersteuners
- Communicatie
- Organisatie
- Samenwerking
- €
- Klik hier om je aan te melden